Op zoek naar werk.

1 augustus 2017 - Toronto, Canada

Hello everyone,

3 weken verder zijn we inmiddels in Toronto en de afgelopen 2 weken is er best wel wat gebeurd. Tijd voor een verslagje dacht ik zo.

Op donderdag 20 juli zijn we naar de Niagara Falls geweest! Dit was super mooi! Via een Japanse website bood iemand een rit naar Niagara Falls aan en hier hebben wij op gereageerd. Hierdoor konden we veel goedkoper naar Niagara Falls reizen met een Canadeze man en een vrouw. Onderweg hebben zij ons veel verteld over de regio en hebben zij ons tips gegeven voor het vinden van werk.

Toen we in Niagara Falls aankwamen regende het heel hard. Dat hebben wij weer, dachten we. Toen zijn we eerst maar gaan lunchen in de hoop dat het daarna beter zou worden. En dit gebeurde gelukkig. Het was in ieder geval droog en dus besloten we om direct de boot-tour te gaan doen. Dit was een super toffe ervaring. Ondanks de poncho die we kregen waren we doorweekt. Later die middag klaarde het steeds meer op en aan het eind van de middag was er geen wolkje meer te zien. Dit is sowieso wel typisch Toronto, s'ochtends kan het 16 graden zijn en regenen en s'middags is er geen wolkje te zien en bijna 30 graden.

De volgende dagen zijn we vooral bezig geweest met het vinden van werk en hebben we het contract ondertekend voor het kelder appartement waar we sinds 26 juli in zitten. Dit is een super fijne plek. De eigenaar woont boven ons, maar is momenteel voor werk in LA en zijn vrouw en dochters zijn naar Frankrijk. We kunnen hier tot 1 september blijven en zijn dus alweer op zoek naar een nieuw appartement.

Shiori en ik hebben afgelopen week fietsen gekocht! Dit is echt ideaal! Toronto is vrij fietsvriendelijk met aardig wat fietspaden. Niks kan natuurlijk tippen aan ons prachtige Nederland, maar voor zo'n grote stad is het top! Alles is op de fiets makkelijk bereikbaar en vaak sneller dan met de auto.

Werk. Dit blijkt vrij lastig. Tientallen mails hebben we uitgestuurd en we krijgen maar heel weinig reactie. Maar er zijn ontwikkelingen! Shiori is vandaag (01 augustus) begonnen bij een kapsalon voor een trainingstraject van 2 weken. Waarschijnlijk kan ze na die 2 weken minimaal 4 dagen per week aan het werk. En ik heb morgen mijn eerste sollicitatie gesprek in een Burrito winkel, genaamd Burrito Bandidos! We zullen zien wat daar uit komt morgen.

Er zijn dus goede ontwikkelingen gaande op dit moment! Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,

Jelle