Eerste week zit erop!

18 juli 2017 - Toronto, Canada

Hallo allemaal!

We zijn er! De Canadian dream is begonnen! We zijn inmiddels een week in Toronto en alles gaat goed hier!

Op 11 juli zijn we dan eindelijk vertrokken richting Canada. Op Schiphol verliep alles soepel en ook de vlucht verliep zonder problemen. Naarmate het vliegveld van Toronto dichterbij kwam werden wij toch wel wat zenuwachtig. Op het vliegveld moesten wij namelijk ons werkvisum nog ophalen. Toen we aankwamen verliep alles zonder problemen. De grenscontrole vroeg alleen waarom we naar Canada kwamen, maar hij hoefde geen documenten van ons te zien. We kregen allebei ons werkvisum dus zonder problemen mee. Het volgende wat we moesten doen was een SIN nummer aanvragen om te kunnen werken in Canada. Ook dat kregen we direct en dus kon de Canadian Dream definitief beginnen.

Na ongeveer 2 uur gewacht te hebben op onze bagage konden we eindelijk richting onze accommodatie vertrekken. We zouden 4 nachten in Mina's Guesthouse gaan slapen. Voor degene die ooit naar Toronto reizen en hier willen verblijven hebben wij 1 tip: doe het niet! Met het Guesthouse zelf is niet veel mis hoor, alles is schoon en ruim, beetje oud, maar dat was ok. Maar de locatie is verschrikkelijk. In dezelfde straat is namelijk een daklozen opvang. Vlak voor het hostel is een soort van ontmoetingsplek en dit geeft vooral s'nachts een heel onveilig gevoel. Er is niks gebeurd gelukkig, maar we voelde ons hier niet fijn en het was ook niet echt de beste eerste indruk van Toronto.

In het Guesthouse zijn we direct op zoek gegaan naar een kamer/studio in Toronto om langer te kunnen verblijven. Dit bleek lastiger dan gedacht. Er zijn veel kamers beschikbaar, maar vaak voor maar 1 persoon of alleen voor studenten.

Ook het zoeken naar werk gaat tot nu toe moeizaam. We hebben inmiddels heel wat sollicitaties verstuurd, maar nog geen reactie gehad. Hopelijk krijgen we komende week wel reactie van een bedrijf en kunnen we binnenkort aan het werk.

Nadat we hadden uitgecheckt uit het Guesthouse zijn we richting een ander deel van de stad vertrokken, naar een AirBnB adres. Hier zijn we drie nachten gebleven en dit was echt top! De host was heel aardig en heeft ons een aantal goed tips gegeven voor onze zoektocht naar werk.

Vandaag kregen we ook het verlossende telefoontje dat we een kelder appartement kunnen huren tot en met 3 september! We hebben dus in ieder geval tot die tijd onderdak en hebben genoeg tijd om op zoek te gaan naar een andere plek en werk. We zijn hier super blij mee!

Donderdag hebben we ons eerste uitje als toerist in Toronto geboekt. We gaan namelijk naar de Niagara watervallen! Dit moeten we natuurlijk zien en we kijken hier ook enorm naar uit!

Tot nu toe gaat het hier wel goed dus! We hebben het erg naar ons zin, al is het af en toe ook best stressvol. Toch ben ik best wel trots en tevreden met wat we binnen een week al bereikt hebben.

Groetjes aan iedereen!

Jelle en Shiori

1. Buuf Daan:
    19 juli 2017
    Toppers! Vet stoer allemaal wat jullie al bereikt hebben. Maar met een "sloot" vol ervaring vanuit Down Under gaan jullie dit natuurlijk ook fixen! Heel veel succes nog met vinden van werk en uiteraard ook genieten van het land!!!
    X Daan