Nieuw appartement en werk!

2 september 2017 - Toronto, Canada

Hey!

How's everyone doing?

Hier gaat alles goed tot nu toe! Het Canadese leven is nu echt begonnen, want Shiori en ik hebben allebei werk! Inmiddels zijn we ook verhuisd naar een nieuw appartement.

In mijn vorige verslag schreef ik dat Shiori zou gaan werken in een kapsalon. Ze heeft hier 1 dag gewerkt, maar ze vond de sfeer daar niks en ze kreeg op dezelfde dag een ander aanbod. Ze kreeg een aanbod van Mary Macleod's Shortbread. Dit is een koekjeswinkel. Na de proefdag in de koekjeswinkel heeft Shiori besloten om hier te gaan werken en dus niet in de kapsalon. In de koekjeswinkel verpakt en versierd Shiori de koekjes in verschillende verpakkingen. Ze heeft het hier enorm naar haar zin tot nu toe. Het enige is dat ze s'ochtends om 6:30 uur moet beginnen wat toch best wel vroeg is!

Ik ben sinds 3 weken aan het werk voor La Tortilleria. Uit mijn eerste sollicitatiegesprek kwam niks. Ik zou vooral avonden werken en dat zou betekenen dat Shiori en ik elkaar bijna niet zouden zien. Na dit sollicitatiegesprek is het balletje wel gaan rollen. Ik kreeg steeds meer reacties van bedrijven met een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. Uiteindelijk heb ik besloten om bij La Tortilleria te gaan werken. Ik bak de hele dag tortilla wraps en nachochips en ben verantwoordelijk voor de productie voor al de 3 restaurants in Toronto. Na 3 weken training heb ik het aardig onder de knie en vanaf dinsdag sta ik er daadwerkelijk alleen voor. Het nadeel van het werk is echter dat de fabriek ongeveer een uur reizen vanaf ons appartement is. Het voordeel daarvan is dan weer dat ik om 7:30 uur moet beginnen, wat betekent dat Shiori en ik hetzelfde ritme hebben.

Sinds 25 Augustus zijn wij verhuisd naar een fantastisch appartement. De eigenaar is Canadees en gaat voor zijn werk voor 4 maanden naar Nepal. Dit betekent dat wij het appartement kunnen huren voor 4 maanden! Dit betekent dus ook dat we hier Kerst en Oud en Nieuw zullen vieren! Voor Shiori is dit appartement helemaal geweldig, aangezien het minder dan 1 minuut lopen is naar haar werk! Ik zal een filmpje uploaden waarin jullie ons stekkie kunnen bekijken.

Op 18 Augustus zijn we ook nog heel gezellig uit eten geweest met Milan en een studiemaatje van hem. Milan is de jongen waarmee ik mijn avontuur in Nieuw Zeeland ben begonnen en zo'n 4 maanden mee gereisd heb. Hij gaat voor een aantal maanden studeren in Kingston, zo'n 200 kilometer van Toronto. Het was echt super en bijzonder om elkaar hier in Toronto weer te treffen!

Zoals jullie kunnen lezen is het Canadese leven dus echt begonnen nu! We hebben het super naar ons zin en genieten van alles dat Toronto te bieden heeft!

Jelle

1. Madelon:
    3 september 2017
    Super leuk om zo mee te kunnen lezen wat jullie allemaal doen en meemaken! Succes en geniet ervan! Liefs, madelon
  2. Jan Jukema:
    3 september 2017
    Dat is allemaal goed nieuws Jelle en Shiori. We wensen jullie nog veel succes en plezier. Xx
    Groetjes familie Jukema