3 maanden in Toronto

14 oktober 2017 - Toronto, Canada

Hey hey!

De afgelopen paar weken is er niet super veel gebeurd, maar ik dacht het wordt wel weer eens tijd om een verhaaltje te schrijven. We zijn inmiddels 3 maanden in Canada.

Shiori en ik zijn allebei druk aan het werk. Dit betekent dat we doordeweeks niet veel en het dus vooral van de weekenden moeten hebben. De afgelopen paar weken was het nog super lekker weer hier en zijn we onder andere naar het strand geweest. Het is nu vooral herfstig weer, maar nog steeds rond de 20 graden.

Bij La Tortilleria werk ik voornamelijk met Mexicanen. Toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam was het eerste wat ze zeiden: 'Het was geen penalty voor Robben op het WK 2014 in Brazilië'. Voor degene die het zich niet herinnerd: Robben maakte een schwalbe, waardoor Nederland een penalty kreeg en hierdoor won van Mexico en door ging naar de volgende ronde. Blijkbaar doet het nog steeds pijn in Mexico. Na afgelopen weekend was ik natuurlijk enorm teleurgesteld in het Nederlands elftal, maar toen ik maandag op mijn werk aankwam waren ze daar opvallen blij dat Nederland niet naar het WK gaat volgend jaar.

Sinds een paar weken ben ik weer begonnen met voetbal. Vlakbij ons appartement is een indoor hal met twee kunstgras velden waar 6 tegen 6 op wordt gespeeld. Iedere vrijdagavond word er 'Pick Up Soccer' georganiseerd. Iedereen die wil voetballen kan hier naartoe gaan en voetballen voor anderhalf uur. Het is dus iedere week weer afwachten hoeveel mensen er op komen dagen en je speelt iedere week in een ander team. Ik vind het heel leuk om weer te kunnen voetballen en het is een leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen.

Op zaterdag 30 september zijn Shiori en ik met een aantal collega's van Shiori naar het Oktoberfest in Toronto geweest. Zie video en foto's. Dit was super gezellig en het was vooral heel leuk om de collega's van Shiori te leren kennen. Shiori heeft het enorm naar haar zin bij de Mary Macleod's koekjeswinkel en heeft altijd veel verhalen over haar collega's. Het was leuk om zie nu ook in het echt te ontmoeten onder het genot van een goed Duits biertje.

Verder zijn we afgelopen weekend wezen lunchen met een Japanse vriendin, Haruka, van Shiori en haar Canadeze vriend. Haruka is inmiddels zo'n twee jaar in Canada, maar moet in November terug naar Japan. We hebben geluncht in een Vegan restaurant. Super lekker en gezellig.

Na de lunch zijn Shiori en ik naar Riverdale Farm gegaan. We hadden geen idee wat we er van moesten verwachten. Uiteindelijk bleek het om een kinderboerderij te gaan. De boerderij ligt midden in het bos en het was vooral fijn om even uit de drukke stad te ontsnappen. Ik ben inmiddels wel gewend aan het snelle, drukke stadsleven, maar af en toe is het wel lekker om er even van weg te zijn.

That's it for now...

Hopelijk gaat alles goed in Nederland. Hier loopt alles tot nu toe op rolletjes ;)

Jelle

1. Harry en ingvild:
    14 oktober 2017
    Fijn dat jullie zo genieten
    Gr.Harry en ingvild